Medijska i informacijska pismenost - jedna od ključnih vještina u modernom obrazovnom sistemu

Današnja tema webinara u organizaciji Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo i UNICEF-a pod nazivom „Medijska i informacijska pismenost – jedna od ključnih vještina u modernom obrazovnom sistemu“ uspješno je realizirana predavanjima profesorica Adile Salibašić, Erzumane Fukelj i Sabihe Salčin.

Ministar Anis Krivić pozdravio je učesnike webinara i još jednom se zahvalio svim nastavnicima na dosadašnjem radu i trudu kao i pokazivanju interesa za ovaj vid edukacije.

Osmišljeno kao vid edukacije s ciljem buđenja svijesti među nastavnicima/profesorima, ali i građanima naše zemlje o važnosti sticanja vještina medijske pismenosti za kvalitetan život u 21. stoljeću, predavači su govorili o načinima manipulacije medijima, kako ih prepoznati i zaštiti se od lažnih vijesti i dezinformacija.

Nizom praktičnim primjera kako se putem raznih medija svakodnevno manipuliše stavovima i mišljenjima građana željelo se ukazati kako smo uticajima podložni svi, a naročito djeca, mladi, kao i starija populacija. Zahvaljujući slabijoj obrazovanosti srednjih i starijih generacija, manipulacija medijima je još više izražena u našoj zemlji, ali i svijetu. Ovim se željelo ukazati na neophodnost uvođenja medijske pismenosti u škole kao jednim od najznačajnijih pitanja današnjice, ali i važnosti interdiciplinarnog pristupa ovakvom vidu obrazovanja. Istaknuto je kako je i edukacija nastavnika o ovoj temi također jedno od značajnijih pitanja današnjice. Stoga smo u okviru edukacije mogli vidjeti i primjere integrisanja programa Medijske pismenosti u državama Evropske Unije, edukaciji cijelih porodica, te primjere metoda rada sa učenicima u okviru škola, a dat je i prijedlog moguće integracije u nastavni proces škola u Kantonu Sarajevo.

Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo i Fondacija Mediacentar Sarajevo aktivno sarađuju na promovisanju i unapređenju medijske i informacijske pismenosti u školama.

Webinaru je prisustvovalo skoro 300 učesnika ne samo iz Kantona Sarajevo, nego i šire, od studenata, nastavnika, pedagoga i univerzitetskih profesora čime su ukazali na veliko interesovanje za postojeći društveni problem koji jedino zajedničkim uključivanjem svih relevantnih segmenata društva možemo unaprijediti.