Protekle sedmice u Dječijoj kući JU Međunarodnog centra za djecu i omladinu Novo Sarajevo, u organizaciji Homework Hub, održan je Okrugli stol “Quo Vadis, Academia?”. Povod Okruglom stolu u formi javno-konsultativne diskusije sa svim obrazovnim akterima bio je Međunarodni dan obrazovanja.
Na okruglom stolu jedna od panelistica je bila ministrica za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo, prof. dr Adna Mesihović.
Teme koje je obuhvatio Okrugli u vezi s obrazovanjem bile su: “Reforma osnovnog i srednjoškolskog obrazovanja”, ”Univerziteti bez studenata/ica”, ”Akademija na autoputu ili trotoaru?”, “Rodno i seksualno zasnovano nasilje”, “EDI (Equality, Diversity, Inclusion) principi u akademiji, Vizija 2030”.
Na okruglom stolu kao panelistica govorila je ministrica prof. dr. Adna Mesihović. Tema o kojoj je ministrica govorila je bila postizanje i favoriziranje izvrsnosti kao jednog od načina za modernizaciju, poboljšanje i unapređenje trenutnog stanja na visokoškolskim ustanovama u Kantonu Sarajevo.
„Odabirom najboljih kadrova, osiguravanjem sredstava i resursa za istraživački rad, razvijanjem međunarodnih partnerstava, redovna evaluacija studijskih programa i održavanje nastave i pružanje konstruktivnog povratnog informisanja, modernizacija studijskih programa i infrastrukture su osnova od koje trebamo krenuti kako bi dugoročno vidjeli neke od rezultata unapređenja. Dug je put pred nama, ali Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo će na tom putu ostati i uvijek favorizovati i podržavati izvrsnosti u svim segmentima obrazovnog sistema,“ istakla je ministrica Mesihović.
Ministrica je u svojoj diskusiji također napomenula da će u budućnosti kompetencije biti te koje će biti osnova za prepoznavanje izvrsnosti. Istakla je da je prilikom preuzimanja mandata u svom programu mjera na visoko mjesto stavila i izmjene Zakona o visokom obrazovanju u smjeru favoriziranja izvrsnosti kroz kompetencije, kao jedinog kriterija za upošljavanja na Univerzitetu u Sarajevu, gdje će poseban fokus biti stavljen na dobitnike Zlatnih znački UNSA.
Neki od zaključaka su:
- Otkriti prilike i mogućnosti za mlade (nadogradnja znanja, edukacije, stvoriti stimulans mladima da se bore za znanje).
- Osnaživanje profesora/ica.
- Multidisciplinarni pristup je ključ uspjeha.
-Podrška ženama koje su bogatstvo našeg društva.
- U odgoju i obrazovanju vrlo je bitan princip cjeloživotnog učenja.
- Racionalizacija korištenja modernih tehnologija i njihovo prihvatanje.
- Uključivanje raznih aktera u rasprave s ciljem unapređenja.
- Jednakost, različitost i inkluzija.
- Kompetencije (vještine važnije od teoretskog znanja za “izvrsnost”).
- Fokus na rješenje, a ne na probleme.
Nakon vrlo uspješne dvosatne panel diskusije donesen je niz zaključaka, a naredni korak bi trebao biti organizovanje tematske sjednice na temu obrazovanja.