Skip to main content
Please wait...

Ministrica Nikolić učestvovala u savjetovanju pod nazivom „Budućnost obrazovanja: Visoko obrazovanje za održivi razvoj 2030“

U globalnim trendovima digitalne transformacije društva, 4. industrijske revolucije i potrebama bosanskohercegovačkog društva za boljim obrazovanjem kao temeljem potrebnog progresa, Univerzitet u Sarajevu i Ministarstvo za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo, uz podršku Instituta za društvena istraživanja Fakulteta političkih nauka UNSA, pokrenuli su proces savjetovanja „Budućnost obrazovanja: Visoko obrazovanje za održivi razvoj 2030“.

Savjetovanje upriličeno danas, utorak, 25. januara 2022. godine počelo je uvodnim obraćanjima prof.dr. Seada Turčala, dekana Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu, prof.dr. Rifata Škrijelja, rektora Univerziteta u Sarajevu i prof.dr. Aleksandre Nikolić, ministrice za nauku, visoko obrazovanje i mlade Kantona Sarajevo

Ministrica Nikolić je naglasila da je Univerzitet u Sarajevu nosilac akademske i naučnoistraživačke zajednice u Kantonu Sarajevo, te da predstavlja budućnost visokog obrazovanja u Kantonu Sarajevo. Također, navela je da će danas na savjetovanju biti razgovarano o tome kako vidimo akademsku zajednicu, naučno-istraživačku i umjetničko-istraživačku zajednicu u 2030. godini i kako da ta zajednica preraste u nosioca promjene.

„Cijeli svijet se mijenja pod uticajem tehnološke revolucije četvrte generacije što znači da se mijenjaju i oblici, ne samo obrazovanja, nego i istraživanja i umjetničkog rada“, istakla je ministrica Nikolić.

U tom kontekstu, kako je navela, potrebno je kreirati nove forme, socijalne inovacije koje će omogućiti svim interesnim stranama da budu uključene, što znači da će formalno obrazovanje morati da preuzme neka od iskustava neformalnog obrazovanja.

„Univerzitet u Sarajevu je institucija koja je gradila ovu zemlju i izgradila sve ono po čemu je ova zemlja bila poznata. Univerzitet u Sarajevu je zadržao svoj integritet, zadržao svoje mjesto na regionalnoj sceni, i mi ćemo danas pokušati da nađemo puteve za njegovo unapređenje“, istakla je ministrica Nikolić.

Rektor Škrijelj je naveo da organizacijom ovog savjetovanja želi da se predstavi projekcija razvoja nauke i visokog obrazovanja u Kantonu Sarajevo za period do 2030. godine, sa željom da se srednjoročnim ili dugoročnim upravljanjem procesom visokog obrazovanja i nauke postignu bolji rezultati.

„Univerzitet u Sarajevu treba bolji zakon o visokom obrazovanju, treba bolje i kvalitetnije studijske programe za određene oblasti, treba bolju podršku države za razvoj nauke i visokog obrazovanja. Potrebno je stvarati uslove za mlade ljude koji bi trebali da imaju više šansi da se zaposle u Bosni i Hercegovini, a manje motiva da odlaze iz Bosne i Hercegovine. To je ključna zadaća“, naglasio je rektor Škrijelj.

Dekan Fakulteta političkih nauka, prof.dr. Sead Turčalo smatra da će Univerzitet u Sarajevu i u 2030. godini biti u akademskom smislu najsnažniji univerzitet u Bosni i Hercegovini, univerzitet koji unosi inovacije.

„Danas po prvi put nakon rata raspravljamo o budućnosti visokog obrazovanja i povezujemo to sa održivim ciljevima. Do sada smo imali samo kratkoročna gledanja na budućnost univerziteta“, istakao je dekan Turčalo.

Dodao je da ovi procesi treba da povežu Univerzitet u Sarajevu i njegove strateške ciljeve sa ciljevima održivog razvoja do 2030. godine.

Ključni izazov za naše društvo je način na koji promatramo i organiziramo učenje i obrazovanje u kontekstu brzog mijenjanja tehnološkog, ekonomskog i društvenog razvoja. Cilj procesa savjetovanja je sagledavanje sveukupne situacije u oblasti visokog obrazovanja na Univerzitetu u Sarajevu, te sinergijskom vizijom tražiti odgovore na pitanja: Šta trebamo nastaviti raditi? Šta trebamo prestati raditi? Šta trebamo novo uvesti, tj. dalje razviti?

U okviru Savjetovanja "Budućnost obrazovanja: Visoko obrazovanje za održivi razvoj 2030.", koje je organizirano kao hibridni događaj sa izlagačima u amfiteatru i ostalima na online platformama sa mogućnošću interaktivnosti, za razmatranje i diskusiju je predviđeno pet tema:

  • Doprinos akademskog i nenastavnog osoblja u tri osnove dimenzije: obrazovanje, naučnoistraživački rad i odgovor na potrebe zajednice;
  • Digitalizacija i digitalna transformacija društva i visoko obrazovanje: Stanje, perspektive i izazovi;
  • Inkluzivno obrazovanje i suvremeni pedagoški pristupi;
  • Novi oblici obrazovanja na UNSA;
  • Open Science i obrazovanje.

Proces savjetovanja za cilj ima pokrenuti široku javnu, stručnu i akademsku raspravu o tome kakva je budućnost društva u kojem živimo – i želimo živjeti, a koju je nemoguće obuhvatiti bez inovacija i rješenja neophodnih u svakodnevnom funkcioniranju obrazovnih institucija.

Savjetovanje se cjelodnevno, odnosno od 09:00 do 18:00 sati moglo pratiti i putem kanala Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu: https://www.youtube.com/channel/UCIihTng7qi54jjsUfMKwHEw

 

Slika